UNIWERSYTET PRZEDSZKOLAKA
W Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w mury Uczelni wstęp mają także dzieci. Spotkania o różnej tematyce, sprzyjające poszerzaniu horyzontów i przyswajaniu wiedzy prowadzone są przez wykładowców Uczelni oraz specjalistów w swoich dziedzinach. Mali studenci po raz pierwszy zasiądą w ławach studenckich.
w dzieciach naturalnej ciekawości poznawczej
dzieciom środowiska akademickiego
do odważnego stawiania pytań i dociekliwego poszukiwania odpowiedzi
idei kształcenia się przez całe życie
ZAJĘCIA W RAMACH UNIWERSYTETU PRZEDSZKOLAKA TO OFERTA SKIEROWANA
DO ZERÓWKOWYCH GRUP PRZEDSZKOLNYCH, CZYLI 5- I 6-LATKÓW, PRZYJEŻDŻAJĄCYCH
NA ZAJĘCIA POD OPIEKĄ NAUCZYCIELA
ZASADY
- Nauczyciel wybiera temat z oferty zajęć tematycznych. Kontaktuje się z koordynatorem w celu ustalenia terminu zajęć.
- Wszystkie spotkania zaczynają się od zajęć „Od przedszkolaka do studenta” (one wprowadzają w klimat uczelni, dostarczają podstawowej wiedzy na temat uczelni i studiowania, dzieci otrzymują indeksy). Tę część zajęć kończy pierwsze zaliczenie i wpis do indeksu. Po tym odbywają się wybrane przez nauczyciela zajęcia tematyczne. Te zajęcia kończą się „egzaminem” i wpisem do indeksu.
- Nauczyciel danej grupy może dokonać wyboru kolejnych tematów zajęć i terminów.
- Odpłatność: jedne zajęcia 7 zł za każde dziecko.
KONTAKT
Koordynator Uniwersytetu Przedszkolaka:
Dr Marta Pawelec (Psycholog)
email: przedszkolak@wsei.lublin.pl
POMOCNE SKRZATY
To grupa studentów psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, która wspiera realizację zajęć edukacyjnych dla najmłodszych w ramach działań Uniwersytetu Przedszkolaka. Towarzyszymy małym studentom podczas zwiedzania i poznawania uczelni, jak również w trakcie warsztatów, które prowadzą dla nich wykładowcy współpracujący z Uniwersytetem. Każde spotkanie kończymy małym poczęstunkiem i zabawą z dziećmi. Przynosi to nam dużo radości i uśmiechu.
PROPOZYCJE ZAJĘĆ TEMATYCZNYCH NA ROK AKADEMICKI 2016/2017
Temat | Opracowanie i prowadzenie |
---|---|
“Od węzełka do e-booka”. Historia książki i czytelnika. Jak bywało w przeszłości? Jak jest teraz? | mgr Hanna Sokołowska |
“Na tropie kłamstwa” Z czego wnioskujemy, że ktoś kłamie? Co zrobić, by wiedzieć, że ktoś kłamie? Jak nauka pomaga wytropić kłamstwo? | dr Monika Baryła-Matejczuk |
“Co zrobić, by inni uśmiechali się do mnie?” Dostrajanie się do innych, imitowanie zachowań i emocji, współodczuwanie, empatia oraz ich sprawcy: neurony lustrzane | dr Marta Pawelec |
“Jak komputerem podglądać myśli?” Zastosowanie sprzętu Emotive EEG | prof. dr hab. Grzegorz Wójcik |
“Jak pracuje detektyw, czyli wyostrz swoje zmysły” | dr Marta Pawelec |
“Przygody z cyferkami…” Matematyka miło i przyjemnie. | dr Ines Kierzkowska-Żuk |
“Czy myślą można poruszyć samochód?” Zajęcia z wykorzystaniem Biofeedback EEG. | Psychologiczne Centrum Diagnozy i Terapii; opieka merytoryczna dr Małgorzata Artymiak |
“Bezpieczeństwo w sieci” O bezpiecznym korzystaniu z komputera. | Koło Naukowe Studentów Psychologii; opieka merytoryczna dr Marta Pawelec |
“Jak jeść aby się nie przejeść” O zasadach zdrowego odżywiania na wesoło. | Koło Naukowe Studentów Psychologii; opieka merytoryczna dr Marta Pawelec |