Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej

MULTIDIMENSIONAL ANALYTICAL TRAINING in EDUCATION

 

Projekt realizowany w ramach Programu „Erasmus+”, Ka2: współpraca na rzecz Innowacji 
i wymiany dobrych praktyk, działanie – Partnerstwa Strategiczne.

Czas trwania projektu 01.09.2016- 31.08.2019

Konsorcjum utworzone przez WSEI wraz z partnerami z Hiszpanii i Litwy podjęło się realizacji projektu MATE. Nazwa projektu to akronim od angielskiej nazwy projektu - MULTIDIMENSIONAL ANALYTICAL TRAINING in EDUCATION czyli wielowymiarowy analityczny trening w edukacji.

Potrzebą adresowaną przez naszą propozycję była konieczność wprowadzenia szachów do edukacji szkolnej. Bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji. Dodatkowo gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania ( Oświadczenie Pisemne Parlamentu UE nr 5/2011 z 30 listopada 2011).

W celu osiągnięcia jak najlepszych efektów wprowadzenie szachów musi być jednak  „mądre” tj. musi pomagać młodym ludziom dostrzegać rozwojowe zalety szachów, jak również pokazywać, że gra w szachy może być dobrą zabawą.

W tym celu nasze konsorcjum planuje stworzyć modułowe oprogramowanie, które wspomoże diagnozę umiejętności poznawczych dzieci i zaoferuje trening odpowiedni do poziomu kompetencji. Oprogramowanie będzie narzędziem stworzonym dla nauczycieli i trenerów do wykorzystania w środowisku szkolnym.

Oprogramowanie będzie obejmowało:

- część testującą umiejętności poznawcze;

- część zawierającą trening szachowy;

- część zawierającą umiejętności poznawczych.

Tworzenie i testowanie narzędzia obędzie się z udziałem głównych zainteresowanych tj. dzieci, nauczycieli i trenerów szachowych.

Należy pamiętać, że to właśnie dzieci w wieku 10-13 będą głównymi beneficjentami spodziewanych efektów projektu. Wokół ich potrzeb, oczekiwań i możliwości będą rozwijane funkcjonalności oprogramowania.   

Planuje się wykorzystanie oprogramowania również po zakończeniu projektu. Dla nauczycieli i trenerów powstanie podręcznik jak najefektywniej wykorzystywać narzędzie w pracy z dziećmi. Narzędzie i podręcznik będą dostępne w języku Polskim, Angielskim, Litewskim i Hiszpańskim

Skład konsorcjum:

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie ( lider projektu )

Uniwersytet Witolda Wielkiego - Vytautas Magnus University ( Litwa);

Uniwesytet Alicante - Universitad de Alicante ( Hiszpania);

Uniwersytet La Laguna  - Universidad de La Laguna (Hiszpania)

Strona projektu

 

 

 

powrót

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.