Program

12 września, 17:00 - 18:00

ANALIZA DANYCH NA POTRZEBY ZARZĄDZANIA (ASPEKT PRAKTYCZNY)

SZKOLENIE ON-LINE

Kontrola jakości procesów ma istotne znaczenie dla poprawy efektywności każdej organizacji. Warunkiem jej zastosowania jest przede wszystkim dostępność danych w postaci cyfrowej. Wraz z pojawieniem się danych, otwierają się możliwości przeprowadzenia różnorodnych rodzajów analizy. Przykładem takiej analizy jest statystyczna kontrola procesów, którą można wykonać za pomocą popularnego arkusza kalkulacyjnego MS Excel. W szkoleniu zostanie zademonstrowana analiza danych na potrzeby zarządzania z wykorzystaniem danych o epidemii COVID w krajach UE.

dr Marcin Marczuk

Adiunkt Wydział Administracji i Nauk Społecznych WSEI. Dorobek naukowy obejmuje badania i publikacje związane z zarządzaniem finansami, zarządzaniem strategicznym, przedsiębiorczością oraz zastosowaniem narzędzi statystycznych i ekonometrycznych w ekonomii i zarządzaniu. Odbył  staż naukowo – badawczy w Augsburg College i University of Minnesota w Minneapolis pod opieką prof. Amin Kader i i prof. John Cerito.

12 września, 18:00 - 19:00

POLSKI ŁAD – JAK ZMIENIŁ NASZE PODATKI OSOBISTE?

SZKOLENIE ON-LINE

Nowy Polski Ład to zbiór nowych regulacji prawnych z różnych dziedzin, które mają zapewnić rozwój i pobudzenie gospodarcze po okresie pandemii. Rok 2022 przyniósł nam dużo zmian w prawie podatkowym. Celem kursu jest przedstawienie praktycznych zmian w prawie podatkowym zarówno w odniesieniu do osób fizycznych, jak i prawnych wraz z analizą skutków podatkowych wprowadzonych zmian.

dr hab. Tomasz Wołowiec

Dyrektor Instytutu Administracji Publicznej i Biznesu w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Nowym Sączu z zakresu prawa podatkowego oraz certyfikowany audytor i kontroler wewnętrzny Specjalista z zakresu finansów publicznych, prawa podatkowego, zarządzania finansami oraz audytu i kontroli wewnętrznej.

12 września, 18:00 - 19:00

OD BEHAWIORYZMU DO KONSTRUKTYWIZMU. JAK UCZYĆ?

SZKOLENIE ON-LINE

W ramach spotkań przedstawione zostaną założenia paradygmatyczne w edukacji wczesnoszkolnej czyli zastępowanie obowiązujących stereotypów, schematów, pracy odtwórczej przez inne, nowe podejścia do edukacji, pracy twórczej, w poszukiwaniu śladu, kształtujące sposoby myślenia współczesnych nauczycieli. Świadomość zmienności i wielości wdrażania paradygmatów do praktyki pedagogicznej daje szansę na pojawienie się samoświadomości edukacyjnej, refleksji, nauczania – uczenia się ,,inaczej” zgodnie z hasłem: Pozwólmy dzieciom myśleć! Dajmy im dojść do głosu!

dr hab.  Jolanta Karbowniczek, prof. WSEI

Wykładowca WSEI w Lublinie. Zainteresowania badawcze skoncentrowane są wokół paradygmatów w pedagogice wczesnoszkolnej, kierunków zmian w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej, programów nauczania, reform oświatowych, koncepcji kształcenia zintegrowanego, wielowymiarowości uczenia się i jego przestrzeni, kultury w edukacji, poznawczych, emocjonalnych i społecznych ram teorii uczenia się, konstruktywnych sposobów nauczania dzieci efektywnego uczenia sięw ,, poszukiwaniu śladu”, edukacji dla rozwoju i edukacji wspierającej rozwój.

13 września, 19:00 - 20:00

WYSOKA WRAŻLIWOŚĆ - IDENTYFIKACJA CECHY I WSPARCIE

SZKOLENIE ON-LINE

Wyniki prowadzonych od 25 lat badań w USA i Europie, nadal stanowią obszar, którego przełożenie na życie społeczne i użyteczność są ograniczone m.in. językiem publikowanych materiałów jak i specyfiką naukowego języka. Tymczasem wiedza obszaru wrażliwości środowiskowej ma zarówno wartość teoretyczną jak i aplikacyjną stąd warsztaty przybliżające istotę wysokiej wrazliwości mają szczególną wartość.

Badania realizowane od pięciu lat w międzynarodowym zespole pod kierownictwem dr Moniki Baryła-Matejczuk (eksperta Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie) we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu Alicante w Hiszpanii, Uniwersytetu Tor Vergata w Rzymie, Uniwersytetu La Laguna na Teneryfie, organizacji zrzeszających psychologów Expert Psy Asociatia Psihologilor Specialisti z Rumunii, a także z praktykami z JOUDG “Breshia” w Macedonii, wnoszą nowe światło w obszarze funkcjonowania osób wysoko wrażliwych (szczególnie wysoko wrażliwych dzieci) i popularyzują wiedzę na ten temat w Europie. 

Celem spotkania jest przybliżenie wiedzy dotyczącej wrażliwości, jej znaczenia dla funkcjonowania i jakości życia a także przygotowanie osób pracujących z osobami wysoko wrażliwymi i wysoko wrażliwymi dziećmi do prawidłowej identyfikacji nasilenia cechy i adekwatnego wsparcia.

 

dr Monika Baryła-Matejczuk

Psycholog, adiunkt w Pracowni Psychoprofilaktyki i Pomocy Psychologicznej na Wydziale Nauk o Człowieku Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
Trener i psychoedukator Ośrodka Rozwoju Człowieka i Psychoedukacji, trener kompetencji zawodowych, terapeuta z zakresu Terapii Zorientowanej na Emocje (EFT – I i II stopnia). Przygotowuje i realizuje krajowe i międzynarodowe projekty naukowe i wdrożeniowe. Koordynator i autor koncepcji projektów: „High sensitivity – Innovative Module in Human Sciences/ Wysoka Wrażliwość – innowacyjny moduł w naukach o człowieku”, „E-MOTION. Potencjał wysokiej wrażliwości”, a także „PRO-MOTION. Sensitive Career Management/ PRO-MOTION. Zarządzanie karierą osób wysoko wrażliwych”.
Autorka książki „Ponadstandardowi nauczyciele. Psychologiczne uwarunkowania zróżnicowanej aktywności zawodowej nauczycieli”.

13 września, 18:00 - 19:00

DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI (SPE) I SPECJALNYMI POTRZEBAMI ROZWOJOWYMI (SPR) WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE

SZKOLENIE ON-LINE

Uczeń z SPE i SPR w szkole ogólnodostępnej. Zakres prawnych dostosowań, wsparcia i pomocy dla ucznia. Strategie pracy.

dr nauk hum. Katarzyna Patyk-Wieczorek

Pedagog specjalny, adiunkt na Wydziale Nauk o Człowieku WSEI, Prezes Fundacji “ASDreamer”, Dyrektor Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji “ASDreamer”. Specjalista w zakresie diagnozy,terapii i edukacji osób z ASD i innymi zaburzeniami rozwojowymi. 

13 września, 18:00 - 19:00

MOJE MIEJSCE W GRUPIE

SZKOLENIE ON-LINE

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się, jaką rolę zespołową pełnią w grupie. Rola zespołowa to wypadkowa dominujących cech charakteru i sposobu zachowania się osoby w grupie. Znając rolę osoby możemy przewidywać jak będzie się komunikowała, budowała relacje z innymi i w którym obszarze działań będzie najbardziej efektywna.

Korzyści ze szkolenia:

  • Określenie własnej roli zespołowej;
  • Poznanie sposobów identyfikacji ról innych osób;
  • Poprawa współpracy w zespole poprzez docenienie różnorodności

dr Marcin Stencel

Psycholog, certyfikowany trener VCC, coach, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Od wielu lat z powodzeniem łączy wiedzę akademicką z doświadczeniem praktycznym w dziedzinie psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem psychologii komunikacji społecznej. Jest autorem badań i publikacji z tego zakresu. Prowadzi doradztwo i szkolenia z zakresu budowania marki osobistej, kreowania wizerunku i komunikacji społecznej. Współpracuje również z lokalnymi i ogólnopolskimi mediami w zakresie komentowania bieżących wydarzeń społecznych.

14 września, 18:00 - 19:00

DZIEŃ Z ŻYCIA BEZPIECZNIKA – CZY PO DRODZE NAM Z CYBERBEZPIECZEŃSTWEM?

SZKOLENIE ON-LINE

opis

dr inż. Mariusz Kalita

Wykładowca WSEI w Lublinie. Dyplomowany informatyk śledczy, audytor wiodący systemu bezpieczeństwa informacji wg normy ISO/IEC 27001, audytor ciągłości działania wg normy ISO/IEC 22301, specjalista w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego i systemów komputerowych, ukończone szkolenie Certified Proffesional Ethical Hacker.

W działalności zawodowej koncentruje się na zagadnieniach informatyki śledczej, bezpieczeństwa i niezawodności systemów informatycznych oraz audycie informatycznym. Zajmuje się problematyką skuteczności audytów informatycznych w podnoszeniu kultury organizacyjnej przedsiębiorstw oraz zwiększania wiedzy w zakresie pojawiających się cyber zagrożeń. Jest wykonawcą kilkuset ekspertyz z dziedzin informatyki, elektroniki i telekomunikacji oraz prelegentem i panelistą podczas konferencji i szkoleń z zakresu bezpieczeństwa IT.

14 września, 19:00 - 20:00

BLASKI I CIENIE W KORZYSTANIU Z NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII PRZEZ MŁODZIEŻ I DOROSŁYCH

SZKOLENIE ON-LINE

Nowoczesne rozwiązania technologiczne w okresie pandemii przyniosły rozwiązania umożliwiające ciągłość nauki i pracy pomimo ich zdalnej formy. Szkolenie przybliży odpowiedź na pytanie o szansach i zagrożeniach, które współczesne rozwiązania cyfrowe niosą dla (prawie)każdego z nas. Szczególna uwaga zostanie poświęcona różnej jakości funkcjonowania osób w okresie pracy i nauki zdalnej oraz przykładach wykorzystania VR i AI we współczesnej psychologii i udzielaniu pomocy.

dr Grzegorz Kata

Psycholog, badacz i praktyk, nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Doświadczenie badawcze i praktyczne rozwija w krajowych i międzynarodowych projektach naukowych i wdrożeniowych z zakresu edukacji i psychoprofilaktyki. W obszarze zainteresowań znajdują się przede wszystkim nowoczesne technologie jako forma wsparcia w uczeniu się i rozwijaniu skuteczności w różnych rolach zawodowych, uwarunkowania zachowań ryzykownych młodzieży, działalność prospołeczna uczniów i dorosłych.

15 września, 15:30 - 16:30

FINANSOWE ABC KONSUMENTA. CO POWINNIŚMY WIEDZIEĆ I UMIEĆ, ŻEBY PROWADZIĆ ZDROWE ŻYCIE FINANSOWE?

SZKOLENIE ON-LINE

Otoczenie, w którym produkty finansowe są łatwo dostępne i przez to powszechne oraz zróżnicowane i jednocześnie złożone, stawia konsumentom wysokie wymagania. Nawet powszechne już innowacje produktowe, takie jak stosowanie kart płatniczych i aktywność finansowa online, kreują nowe możliwości i dają wiele korzyści, a równocześnie są papierkiem lakmusowym kompetencji finansowych odbiorców. Sygnały napływające z całego świata pokazują, że konsumenci nie są odpowiednio przygotowani do tego, by podejmować optymalne decyzje w świecie finansów, który przytłacza różnorodnością ofert i właściwościami produktów zaprojektowanych przez ekspertów – od matematyków do psychologów. Choć niedostateczna wiedza i deficyt umiejętności zawsze kosztują, to cena ignorancji jest zróżnicowana. Najbardziej zagrożeni są konsumenci u dołu stratyfikacji społeczno-ekonomicznej: nie dość, że badania sugerują wyjątkowo duże braki kompetencji finansowych w tej grupie, to na dodatek przyciąga ona toksyczne produkty, którym towarzyszą wątpliwe etycznie zachowania ofertowo-sprzedażowe po podażowej stronie rynku. Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia finansowe, które powinien znać każdy konsument chcący zapewnić sobie i swoim najbliższym stabilność i pomyślność finansową.

dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI

Doktor habilitowany, profesor Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prorektora ds. nauki i współpracy międzynarodowej. Wcześniej był tam dziekanem Wydziału Ekonomii. Stopień doktora habilitowanego otrzymał na Uniwersytecie Warszawskim, natomiast stopień doktora – w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wieloletni pracownik Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, gdzie był współtwórcą i dyrektorem Instytutu Badań i Analiz Finansowych oraz współzałożycielem i redaktorem naczelnym czasopisma naukowego e-Finanse (obecnie Financial Internet Quarterly). Autor i współautor kilkunastu książek oraz ponad stu artykułów poświęconych zarówno finansom konsumenckim, jak i korporacyjnym. Publikował m.in. w takich pismach jak Journal of Consumer Affairs, International Journal of Bank Marketing oraz International Journal of Consumer Studies. W 2021 r. opublikował w PWE monografię Alfabetyzm finansowy na świecie i w Polsce, za którą otrzymał Nagrodę Beta – Klasa w Zarządzaniu Finansami. Członek rady redakcyjnej m.in. Journal of Consumer Affairs, Polskiego Towarzystywa Ekonomicznego oraz American Council on Consumer Interests. Kierownik projektu Debt Watch sfinansowanego z grantu MNiSW w ramach program Dialog (2017-2019) i projektu Finansowy język płci. Alfabetyzm i zachowania finansowe kobiet i mężczyzn a język domeny finansów, na realizację którego otrzymał niedawno grant z NCN w ramach program Opus 22. Współpracował jako konsultant lub wykładowca m.in. z PKN Orlen, KGHM i spółkami z Grupy Azoty.

15 września, 18:00 - 90:00

CHROŃMY DANE OSOBOWE ZGODNIE Z RODO

SZKOLENIE ON-LINE

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami ochrony danych osobowych w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych. Uczestnicy dowiedzą się jakie wymogi muszą spełnić, żeby przetwarzać dane zgodnie z przepisami RODO, na co należy zwrócić szczególną uwagę oraz z jakimi problemami najczęściej spotykają się pracownicy podmiotów przetwarzających dane osobowe. Rozwiązania problemów zostaną przedstawione na praktycznych przykładach. Dodatkowo prowadzący wskaże wartościowe, bezpłatne źródła wiedzy w zakresie realizacji przepisów RODO. 

dr Łukasz Wojciechowski

Wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji od 2012 r., obecnie zatrudniony na stanowisku adiunkta jako pracownik badawczo-dydaktyczny, pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Instytutu Administracji Publicznej i Biznesu oraz Koordynatora kierunku studiów Administracja I i II st. i kierunku studiów podyplomowych Inspektor ochrony danych, specjalista w zakresie ochrony danych osobowych, przedsiębiorca, certyfikowany audytor ISO27001. Ponadto specjalizuje się w cyberbezpieczeństwie, kontroli zarządczej i prawie autorskim.

16 września, 18:00 - 19:00

PROMUJEMY ZDROWIE - ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA

SZKOLENIE ON-LINE

Być może ten właśnie wykład pozwoli Ci znaleźć odpowiedź na takie pytania jak: ” Jak jeść zdrowo?” “Czy zdrowe odżywianie jest skomplikowane?”,  “W jaki sposób mógłbym/mogłabym lepiej troszczyć się o swój organizm?”.  Zmiana nawyków żywieniowych jest możliwa i nie jest skomplikowana. Zapraszam do wysłuchania wprowadzającego wykładu z zakresu zdrowia publicznego i promocji zdrowia.

dr n. o zdrowiu Magdalena Głowacka

Adiunkt na Wydziale o Zdrowiu w WSEI w Lublinie, zainteresowania naukowe – promocja zdrowia i edukacja zdrowotna, zdrowie publiczne, kompetencje zdrowotne, health literacy, zdrowie osób starszych.

16 września, 18:00 - 19:00

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W POLSCE SYSTEMÓW TRANSPORTU INTERMODALNEGO

SZKOLENIE ON-LINE

Tematem spotkania jest ocena możliwości rozwoju w Polsce systemów transportu intermodalnego. Transportem intermodalnym określa się sposób przewozu ładunków rożnymi gałęziami transportu (co najmniej dwoma) umieszczonego w intermodalnej jednostce ładunkowej. Tą intermodalną jednostką ładunkową jest przede wszystkim kontener, ale w europejskich systemach transportu intermodalnego oprócz kontenera można wymienić nadwozie wymienne, naczepę drogową lub pojemnik transportowy. Idea tego rodzaju przewozów towarowych zakłada wykorzystanie potencjału transportu kolejowego i minimalizacje przewozów transportem drogowym.

 

dr hab. Józef Stokłosa, prof. WSEI

Pracownik naukowy zatrudniony na Wydziale Transportu i Informatyki w WSEI. Autor licznych publikacji z obszaru inżynierii lądowej i transportu. Kierownik projektu badawczego „Analiza uwarunkowań rozwoju sieci połączeń transportu kombinowanego w Polsce”.

16 września, 18:00 - 19:00

SYSTEM PODATKOWY W POLSCE – WADY I ZALETY

SZKOLENIE ON-LINE

System podatkowy państwa – co się na niego składa? Czy polski system podatkowy jest skomplikowany? W jakich krajach są najlepsze systemy podatkowe? System podatkowy w Polsce na tle innych krajów.

dr hab. Włodzimierz Martyniuk, prof. WSEI

Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca uczelni w Polsce oraz profesor Politechniki Lwowskiej na Ukrainie. Specjalista w zakresie bezpieczeństwa ekonomicznego państwa, makroekonomii, polityki fiskalnej i celnej. Autor ponad 160 prac naukowych, m.in. 2 monografii jednoosobowych oraz 7 podręczników.

16 września, 18:00 - 19:00

PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ŁAŃCUCHEM DOSTAW NA TLE OBECNEJ SYTUACJI POLITYCZNEJ I EPIDEMIOLOGICZNEJ

SZKOLENIE ON-LINE

Współczesne łańcuchy dostaw przyciągają uwagę wielu firm. Głównym powodem tych zainteresowań są problemy z zachowaniem płynności w dostawach – co przekłada się negatywnie na procesy  realizacji zamówień i efektywną obsługę klienta. Jednym z głównych powodów tej sytuacji  niewątpliwie miała pandemia jak również obecna sytuacja polityczna związana z wojna na Ukrainie. Przedsiębiorstwa korygują swoje strategie związane z rynkami zaopatrzenia, zmieniają się kryteria wyboru źródeł dostaw i miejsc wytwarzania. Cena zakupu nie jest już najważniejsza i nie jest głównym czynnikiem wyboru dostawcy. Firmy doceniają inne aspekty wyboru źródeł zaopatrzenia w tym czas i pewność dostaw. W konsekwencji mimo iż koszty w łańcuchach rosną firmy stawiają na jakość i terminowość. Na skutek wpływu otoczenia – pandemii, wojny, nastąpiła ewolucja poglądów związanych ze strategią zachowania się uczestników łańcuchów dostaw.

W ramach spotkania zostaną omówione najważniejsze strategie funkcjonowania przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw na tle sytuacji po pandemicznej.  Dowiesz się jak obecne problemy globalizacji mogą zmienić postrzeganie i zachowanie się uczestników w łańcuchach dostaw, dlaczego proces realizacji zamówień został wydłużony i jakie to ma konsekwencje dla nas wszystkich.

dr inż. Artur Dmowski

Dziekan Wydziału Transportu i Informatyki .Wykładowca WSEI w Lublinie. Doświadczony i skuteczny menadżer z ponad 22 – letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze szeroko rozumianym zarzadzaniu operacyjnym ze szczególnym uwzględnieniu: optymalizacji procesów logistycznych, Lean management, procesów produkcji, zarzadzania zmianą. Dorobek naukowy jest skoncentrowany wokół zarzadzania produkcją, zarządzania procesami oraz logistycznego zarządzania przedsiębiorstwem. Drugim obszarem badawczym są aspekty zarządzania finansami i podatkami w kierowaniu współczesną organizacją.

16 września, 17:00 - 18:00

ZASTOSOWANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W INFORMATYCZNYCH SYSTEMACH ZŁOŻONYCH

SZKOLENIE ON-LINE

Sztuczna inteligencja znajduje coraz większe zastosowanie w rozwiązaniach medycznych, środowiskowych, społecznych, automatyzacji procesów i usług umożliwiając lepszą synergię między ludźmi i maszynami oraz dokładniejszą personalizację w ramach inteligentnego łańcucha dostaw i Przemysłu 4.0. Szybko zmieniające się środowisko biznesowe wymaga opracowywania wciąż nowych mechanizmów, które umożliwiałyby ciągłe wprowadzanie nowych produktów i usług. Coraz większa współpraca między ludźmi a inteligentnymi systemami produkcyjnymi wymaga projektowania nowych, innowacyjnych rozwiązań. Cyfrowe bliźniaki i technologie symulacyjne optymalizują procesy z wykorzystaniem systemów cyberfizycznych. Wirtualna symulacja i testowanie pod różnymi kątami zwiększa efektywność dynamicznego modelowania i wytwarzania. Innowacyjność zaproponowanych rozwiązań opiera się na nowatorskich systemach w zakresie analizy danych, optymalizacji, wizualizacji oraz monitorowania wraz z metodami identyfikacji i klasyfikacji analizowanych w czasie rzeczywistym.

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. WSEI

Doktor habilitowany w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja, profesor Uczelni. Pracował w wielu przedsiębiorstwach, z branży ICT prowadząc badania, opracowując innowacyjne rozwiązania, przygotowując wdrożenia nowoczesnych technologii oraz kierując wieloma projektami i zespołami badawczo-rozwojowym. Jego obszar badawczy koncentruje się na zastosowaniu sztucznej inteligencji, tomografii, przetwarzaniu i analizie obrazów, systemach eksperckich, inżynierii wiedzy, Big Data, Przemyśle 4.0, internecie rzeczy oraz informatycznych systemach złożonych. Jest autorem ponad 450 publikacji naukowych i artykułów konferencyjnych. Został sklasyfikowany przez Uniwersytet Stanforda we współpracy z wydawnictwem Elsevier i SciTech w prestiżowym gronie TOP 2% najbardziej wpływowych ludzi nauki na świecie za całokształt działalności naukowej oraz za rok 2019 i 2020. Ekspert NCBR, Horizon 2020, Horizon Europa, PARP, RPO, członek KIS przy Ministerstwie Rozwoju.

16 września, 18:00 - 19:00

WPŁYW EKONOMII NA POPRAWĘ ŻYCIA SPOŁECZEŃSTWA

SZKOLENIE ON-LINE

Współczesna gospodarka to wielopłaszczyznowy mechanizm, który jest koordynowany przez ogromną liczbę podmiotów. Podejmowane przez nie decyzje uruchamiają procesy gospodarcze, a te z kolei układają się w różnorodne tendencje obserwowane w gospodarce w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej. Wybuch pandemii COVID-19 ma znaczne i daleko idące konsekwencje dla sytuacji ekonomicznej i społecznej na świecie. A jak ekonomia wpływa na poprawę życia społecznego?

 

Janusz Gudowski, profesor tytularny nauk ekonomicznych, specjalizacja gospodarka międzynarodowa i ekonomia rozwoju. Pracuje w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.

Ma w swoim dorobku liczne publikacje naukowe, w tym jako autor bądź współautor 18 książek naukowych, dotyczących w ostatnich latach m.in. bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

Był członkiem zespołu doradczego przy Ministrze Spraw Zagranicznych ds. bezpieczeństwa międzynarodowego, autorem ekspertyz dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych (m. in. nt. Ekonomicznych skutków uregulowania konfliktu arabsko-izraelskiego dla państw Bliskiego Wschodu i ich implikacje dla interesów polskich.

Odbył staże naukowe w Instytucie Planowania Narodowego w Egipcie; Instytucie Badań Rolniczych w Indiach; w Instytucie Badań nad Rozwojem w W. Brytanii; na Uniwersytecie Ankarskim; na Uniwersytecie Lwowskim.

Kierował Studium Wiedzy o Krajach Rozwijających się na Uniwersytecie Warszawskim.