Projekt: Time to Fresh Up: Cultivating Economic Literacy for Resilient Work in Europe

Nr projektu: KA220-ADU-50D9401E

Projekt realizowany jest w ramach programu Erasmus+, KA220: Partnerstwa na małą skalę w sektorze kształcenia i szkolenia;

Okres realizacji: 15.12.2021 – 15.12.2023

CEL PROJEKTU

Przygotowanie informacji i materiałów dydaktycznych dla osób dorosłych do samokształcenia (Edu-kit), które mają pomóc w zdobyciu kompetencji z zakresu zagadnień rynku pracy ze szczególnym uwzględnieniem pracy w czasach transformacji, przejawiających m.in. zmianami klimatu, ograniczonym dostępem do energii kopalnej, digitalizacją, przepaścią między bogatymi i biednymi. 

Promowanie rozwoju indywidualnej odporności w pracy, rozumianej jako zdolność do znalezienia kreatywnych rozwiązań na pojawiające się zmiany i kryzysy.

Projekt ma na celu również połączenie środowiska ekonomistów, nauczycieli (osób dorosłych) i dorosłych osób uczących się, dzięki opracowaniu platformy edukacyjnej o zasięgu europejskim na której zostaną umieszczone materiały pomagające w nauce poprzez wymianę opinii i perspektyw

Opracowane w ramach projektu materiały przedstawią temat zatrudnienia poprzez:

  • podejście mikroekonomiczne i makroekonomiczne,
  • nazwanie aktualnych problemów związanych z rynkiem pracy i znalezienie kreatywnych rozwiązań,
  • porównanie do różnych poglądów i „szkół ekonomicznych”,
  • społeczne, etyczne i polityczne wpływy w kształtowaniu i myśleniu ekonomicznym.

Projekt ma również na celu promowanie europejskiego wymiaru ekonomii oraz wieloperspektywiczności poprzez wymianę informacji w międzynarodowym partnerstwie 6 krajów.

GŁÓWNE DZIAŁANIA:

  1. Stworzenie wielojęzykowej platformy e-learningowej Edu-kit jako curriculum samodzielnego kształcenia dla nauczycieli dorosłych w zakresie edukacji społeczno-ekonomicznej w Europie, na którą składają się:
    1. moduły szkoleniowe dotykające zagadnień związanych z zatrudnieniem oraz rynkiem pracy i odpornością na występujące na nim zmiany.
    2. inspiracje i narzędzia dydaktyczne do celów szkoleniowych,
    3. glosariusz podstawowych terminów ekonomicznych opisanych w odniesieniu do różnych podejść ekonomicznych.
    4. Forum dyskusyjne
  2. Wszystkie materiały edukacyjne będą dostępne w 5 wersjach językowych partnerów projektu oraz będą poruszać takie tematy, jak:
    • Zmiany rynku pracy w wyniku wystąpienia kryzysu pandemii COVID-19,
    • Kompetencje przyszłości,
    • Idea dochodu podstawowego i zrównoważonej pracy,
    • Gwarancja pracy w nowoczesnej teorii monetarnej,
    • Feministyczna perspektywa pracy w opiece zdrowotnej,
    • Gospodarka platformowa i jej wpływ na pracę,
    • Doradztwo zawodowe w czasach transformacji,
    • Pojęcie „gig economy”.
  3. Stworzenie materiałów edukacyjnych (artykułów, scenariuszy zajęć grupowych, filmów)
  4. Stworzenie wielojęzycznej strony internetowej projektu do celów upowszechniania i informowania o celach i założeniach projektu, partnerach, edukacji ekonomicznej itp.
  5. Organizacja wydarzeń mających na celu upowszechnianie rezultatów projektu przez organizacje partnerskie.
  6. Stworzenie publikacji, zawierającej wszystkie artykuły w jednym pliku PDF, którą będzie można bezpłatnie pobrać i z niej korzystać.

GRUPY DOCELOWE:

Projekt skierowany jest bezpośrednio do nauczycieli osób dorosłych (nauczycieli, trenerów, doradców). Pośrednią grupę docelową stanowią dorośli uczący się na wszystkich poziomach nauczania.

PARTNERZY:

  1. Institut für interkulturelle politische Bildung e.V. (Niemcy) – Lider Projektu
  2. AVITEUM s.r.o. (Czechy)
  3. WSEI University (Polska)
  4. Transit Projectos (Hiszpania)
  5. Wirtschaft suniversitat Wien (Austria)
  6. Financial Justice Ireland (Irlandia)

MEDIA

Strona internetowa: http://work.economic-literacy.eu/

Platforma e-learningowa: http://lpw.economic-literacy.eu/

DODATKOWE INFORMACJE

Centrum Projektów  i Współpracy Międzynarodowej

Karolina Rzechuła
karolina.rzechula@wsei.lublin.pl
Tel. 81 749-32-27

Magda Janiak
magda.janiak@wsei.lublin.pl
Tel. 81 749-32-51