OBSZAR BADAWCZY

Instytut realizuje badania naukowe w zakresie informatyki, tomografii, Internetu rzeczy, procesów technologicznych, przemysłu 4.0, analizy danych, rozpoznawania wzorców, algorytmów inteligencji obliczeniowej oraz cyberbezpieczeństwa. Współpracuje z innymi instytutami naukowymi i uczelniami w Polsce i na świecie. Działalność naukowa Instytutu zorientowana jest na opracowywanie nowatorskich interdyscyplinarnych rozwiązań oraz współpracę z przemysłem poprzez realizację zleceń projektowych o charakterze badawczo-naukowym. Głównymi wyzwaniami i zadaniami Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii są:

  • Prowadzenie badań naukowych wysokiej jakości,
  • Realizacja projektów badawczych,
  • Współpraca z przedsiębiorstwami,
  • Współpraca z renomowanymi ośrodkami naukowymi i naukowo-dydaktycznymi,
  • Organizacja, współorganizacja oraz aktywny udział w konferencjach naukowych w kraju i za granicą,
  • Zwiększenie ilości publikacji w wysoko punktowanych czasopismach naukowych,
  • Rozwijanie mechanizmów sprzyjających osiąganiu przez pracowników doskonałości naukowej,
  • Rozwój bazy badawczej na rzecz zaawansowanych narzędzi i technologii informatycznych.

AWANSE NAUKOWE

Postępowanie doktorskie i habilitacyjne.

Instytut wykonuje uprawnienia do nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie Informatyka techniczna i telekomunikacja. Osoby zainteresowane uzyskaniem dodatkowego wsparcia na drodze do uzyskania stopnia doktora oraz zainteresowane postępowaniami o nadanie stopnia doktora habilitowanego zapraszamy do Szkoły Doktorskiej WSEI.

ZESPÓŁ

Dyrektor Instytutu

WSEI-Lublin-T.Rymarczyk

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. Akademii WSEI
ORCID: 0000-0002-3524-9151

Pracownicy Instytutu

Informatyka techniczna i telekomunikacja:

prof. dr hab. inż. Jan Sikora                                                                                        0000-0002-9492-5818

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. Akademii WSEI                                        0000-0002-3524-9151

dr hab. inż. Józef Stokłosa, prof. Akademii WSEI                                                 0000-0003-1266-6945

dr Przemysław Adamkiewicz                                                                                      0000-0003-3425-9566

dr inż. Piotr Bednarczuk                                                                                              0000-0003-1933-7183​

dr inż. Konrad Gauda                                                                                                    0000-0002-7300-6978

dr inż. Marcin Kowalski                                                                                                0000-0002-1644-0612

dr inż. Arkadiusz Małek                                                                                                 0000-0001-7772-2755

dr inż. Dariusz Wójcik                                                                                                   0000-0002-4200-3432

mgr Cezary Figura                                                                                                          0009-0008-2795-4003

mgr Paweł Kaleta                                                                                                           0009-0004-5766-9810

mgr Paweł Olszewski                                                                                                    0000-0002-1015-1190

mgr Tomasz Sidor                                                                                                          0009-0002-6711-8751

mgr Tomasz Smutek                                                                                                     0009-0003-4756-7354

mgr Edmund Wąsik                                                                                                       0009-0002-3848-6117

mgr inż. Krzysztof Król                                                                                                 0000-0002-0114-2794

mgr inż. Michał Maj                                                                                                      0000-0002-7604-8559

mgr inż. Konrad Niderla                                                                                              0000-0003-1280-0622

mgr inż. Michał Oleszek                                                                                              0000-0002-8979-9650

mgr inż. Daria Stefańczak                                                                                           0009-0003-6297-3473

Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne:

prof. dr hab. inż. Marek Opielak                                                                               0000-0003-1271-2411

prof. dr hab. inż. Jan Sikora                                                                                       0000-0002-9492-5818

dr hab. inż. Grzegorz Bartnik, prof. Akademii WSEI                                            0000-0002-1898-535X

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk, prof. Akademii WSEI                                       0000-0002-3524-9151

dr hab. inż. Józef Stokłosa, prof. Akademii WSEI                                                 0000-0003-1266-6945

dr Przemysław Adamkiewicz                                                                                      0000-0003-3425-9566

dr inż. Piotr Bednarczuk                                                                                              0000-0003-1933-7183​

dr inż. Konrad Gauda                                                                                                    0000-0002-7300-6978

dr inż. Leszek Gil                                                                                                            0000-0001-8978-7388

dr inż. Marcin Kowalski                                                                                                0000-0002-1644-0612

dr inż. Arkadiusz Małek                                                                                                0000-0001-7772-2755

dr inż. Robert Pietrzyk                                                                                                  0000-0002-6837-4581

dr inż. Dariusz Wójcik                                                                                                   0000-0002-4200-3432

mgr Dariusz Kasperek                                                                                                  0000-0002-8456-3008

mgr Adam Piwko                                                                                                            0009-0009-4811-6620

mgr inż. Krzysztof Król                                                                                                 0000-0002-0114-2794

mgr inż. Michał Maj                                                                                                      0000-0002-7604-8559

mgr inż. Konrad Niderla                                                                                               0000-0003-1280-0622

TYTUŁ PROJEKTU

Learning with ICT use (LEARN IT)

DANE PROJEKTU

Okres realizacji: 2014-2016
Instytucja finansująca: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Kierownik projektu: dr hab. Grzegorz Wójcik

OPIS PROJEKTU

Głównym celem projektu jest stworzenie zestawu narzędzi, które pomogą zwiększyć efektywność uczenia się poprzez wspieranie utrzymania wysokiego poziomu koncentracji osoby uczącej się, w sposób dostosowany do indywidualnego rytmu nauki danej osoby. W ramach realizacji projektu zostaną przeprowadzone następujące działania: Przeprowadzenie testów badających zdolności poznawcze, motywację, oraz poziom wiedzy matematycznej wybranych studentów z uczelni partnerskich. Badania zostaną przeprowadzone wśród 216 (po 72 w każdym kraju) studentów z uczelni partnerskich. Grupy docelowe projektu.

Projekt jest skierowany do: Studentów Nauczycieli Centrów doradczych Firm szkoleniowych Instytutów badawczych

Oczekiwane rezultaty: Publikacja zawierająca całościowy opis działań realizowanych w ramach projektu, a także wykaz sprzętu i oprogramowania, które są niezbędne do skonstruowania Learning Lab. Oprogramowanie do pracy w Learning Lab, rejestrujące poszczególne dane podczas sesji studentów, a także wysyłające zewnętrzne bodźce dźwiękowe w określonych momentach. Oprogramowanie dla urządzeń mobilnych, które po wprowadzeniu danych z sesji danej osoby w Learning Lab będzie emitowało bodźce dźwiękowe stymulujące koncentrację danej osoby, w odstępach czasu dopasowanych do średniego rymu spadku koncentracji danej osoby.

TYTUŁ PROJEKTU

Trzyosiowa maszyna do symulacji obciążeń biomechanicznych okluzyjnych

DANE PROJEKTU

Okres realizacji: 2017-2019
Instytucja finansująca: WSEI
Kierownik projektu: dr hab. inż. Daniel Pieniak

OPIS PROJEKTU

Stworzenie urządzenia mającego na celu badanie trwałości materiałów sposobami mechanicznymi poprzez zmienny docisk i zmianę położenia przeciwpróbki. Obciążenia mechaniczne są wykonywane równolegle z kondycjonowaniem, które odwzorowuje czynniki środowiska fizjologicznego tzn. odwzorowuje ruch zębów i zmienne warunki temperaturowe panujące w jamie ustnej. Urządzenie i sposób badania znajdują swoje zastosowanie przede wszystkim dla badania trwałości biomateriałów stomatologicznych.

TYTUŁ PROJEKTU

Rozwój potencjału dydaktycznego Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie w obszarach: zdrowia publicznego, logistyki i informatyki

DANE PROJEKTU

Okres realizacji: 2012-2015
Instytucja finansująca: NCBiR
Kierownik projektu: dr hab. inż. Józef Stokłosa

OPIS PROJEKTU

Wzmocnienie potencjału dydaktycznego WSEI w Lublinie poprzez rozszerzenie i wzbogacenie oferty edukacyjnej w 3 obszarach poprzez włączenie pracodawców na każdym etapie tworzenia programów kształcenie, realizacji programu i zdobywania umiejętności praktycznych przez studentów do 12.2015. Cele szczegółowe Rozwój oferty edukacyjnej WSEI w Lublinie dostosowanej do potrzeb odbiorców w ścisłym powiązaniu z rynkiem pracy poprzez modyfikację 3 programów kształcenia (Zdrowie Publiczne, Informatyka, Logistyka) WSEI w Lublinie do oczekiwań pracodawców do 12.2015. Wzrost umiejętności praktycznych i znajomości środowiska pracy wśród absolwentów poprzez stworzenie systemu organizacyjnego staży, z coachingiem zapewniającego wysoki poziom wiedzy, umiejętności i doświadczeń zawodowych absolwentów 3 modyfikowanych kierunków do 12.2015. Rozwój kompetencji miękkich poszukiwanych przez pracodawców u absolwentów WSEI w Lublinie poprzez wzmocnienie aktywności Biura Karier do 12.2015. Działania w ramach Projektu Zadanie 1: Modyfikacja 3 programów nauczania i pilotażowe wdrożenie w obszarach: Kierunek zdrowie publiczne – specjalność opieka nad osobą starszą, Logistyka, Informatyka – specjalność inżynieria oprogramowania. opracowanie programu nauczania we współpracy z przedsiębiorcami, pracodawcami opracowanie sylabusów, opisów kompetencji, podręczniki do biblioteki , oprogramowania opracowanie blokowych siatek godzin opracowanie materiałów: wykłady, skrypty Moduł obowiązkowy przedsiębiorczość i dz. gosp. dla studentów wszystkich kieru. z projektu. z wykorzystaniem gry symulacyjnej „SKOK KU KARIERZE” + podręczników wypracowanych w IIIPOKL. Gra jest internetową aplikacją która pokazuje et. funkcjonowania firmy od momentu założenia, podejmowanie decyzji finans., zatrudniania pracowników, funkcjonowanie działów logistyki, magazynów, zamówień, tworzenia działów badawczych itp. szkolenia z zakresu ochrony środowiska i rozwiązań proekologicznych w procesie produkcji (Informatyka, logistyka) pilotażowe zajęcia dydaktyczne: w oparciu o wypracowane (a-e) współprowadzenie zajęć z przedmiotów specjalistycznych w oparciu o wiedzę, najlepsze praktyki i doświadczonych  ekspertów z firmy i branży. Projekty i prace dypl. „sience shop”: we współpracy i w odpowiedzi na zapotrzebowanie z firm. Zadanie 2: Staże z mentoringiem Zadanie 3: Innowacyjne Biuro Karier WSEI (System Profilowanego Doradztwa Edukacyjnego i System cyklicznych szkoleń i warsztatów wynikających z potrzeb studentów i rynku pracy) Opracowanie Systemu Profilowanego Doradztwa Edukacyjnego tj. szczegółowa strategia pracy ze Studentami poprzez: a. Opracowanie Karty Osobistego Rozwoju i Doradztwa Edukacyjnego – określenie ścieżki postępowania w bezpośrednich kontaktach ze Studentem. Wprowadzenie do oferty cyklicznych szkoleń i warsztatów wynikających m.in. umiejętność uczenia się, komunikacja, rozwiązywanie problemów, autoprezentacja, obsługa pakietów biurowych i narzędzi, zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, praca w grupie, metody rozwiązywania konfliktów, budowanie własnego wizerunku i skuteczne poszukiwanie pracy Targi pracy, warsztaty studentów, Spotkania z działami HR, rekrutacja do firm Zadanie 4 Program stypendialny dla profesorów wizytujących z ośrodków krajowych i zagranicznych

TYTUŁ PROJEKTU

Druk 3D w edukacji zawodowej

DANE PROJEKTU

Okres realizacji: 2019-2021
Instytucja finansująca: Erasmus+
Kierownik projektu: dr inż. Arkadiusz Małek

OPIS PROJEKTU

Celem projektu jest wprowadzenie, przybliżenie zastosowania drukarek 3D w kształceniu zawodowym w Europie, zwiększenie skuteczności i adekwatności istniejących szkoleń nt. druku 3D jak również wspieranie podnoszenia kwalifikacji przez nauczycieli i trenerów w szkolnictwie zawodowym w obszarze nowych technologii i narzędzi wspierających proces edukacji. Główną grupą adresatów projektu są nauczyciele, trenerzy pracujący w sektorze edukacji zawodowej. Materiały opracowane i opublikowane na stronie projektu będą dostępne dla wszystkich reprezentantów instytucji związanych z edukacją i szkoleniem zainteresowanych ich wykorzystaniem w praktyce. Opracowane produkty: *RAPORT na temat edukacji z wykorzystaniem druku/drukarek 3D w krajach objętych realizacją projektu; *ANALIZA POTRZEB kadry dydaktycznej związanych z wykorzystaniem druku 3D w nauczaniu; *MATERIAŁY SZKOLENIOWE w formie modułowego szkolenia online dla kadry szkolnictwa zawodowego zainteresowanej wykorzystaniem druku 3D w nauczaniu przedmiotowym; *PRZEWODNIK DOBRYCH PRAKTYK – wykorzystanie druku 3D w nauczaniu przedmiotowym.

TYTUŁ PROJEKTU

Znowu Razem. Aktywny senior w świecie po pandemii

DANE PROJEKTU

Okres realizacji: 2022-2023
Instytucja finansująca: MNiSW
Kierownik projektu: ks. dr Łukasiewicz Jacek

OPIS PROJEKTU

Pandemia koronawirusa, która dotknęła cały świat, wymusiła wprowadzenie nieznanych dotychczas zasad funkcjonowania, zachowania i życia w ogóle. Doświadczenie izolacji jest doświadczeniem nieznanym współczesnemu człowiekowi. Prowadzone wśród seniorów badania pokazały niepokojące konsekwencje doświadczenia pandemii dla seniorów (Raport “Zdrowie w pandemii” 2021 opracowany przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej). Mimo nadziei na szybkie zakończenie pandemii seniorzy pozostają wciąż pełni obaw. Powrót do aktywności sprzed pandemii stanowi dla nich spore wyzwanie. Nie jest łatwo po okresie długiej izolacji i zachowania środków ostrożności na nowo powrócić do kontaktów, pozostawionych aktywności i obowiązków. Projekt stanowi odpowiedź na sygnalizowaną przez seniorów potrzebę wsparcia w readaptacji – powrocie do aktywności. Jego celem jest: 1. identyfikacja doświadczanych przez seniorów trudności w powrocie do aktywności po pandemii; 2. określenie indywidualnych i środowiskowych zasobów wspierających readaptację seniorów; 3. wypracowanie indywidualnych strategii readaptacyjnych dla seniorów.

Transport intermodalny — dr hab. inż. Stokłosa Józef, prof. Lubelskiej Akademii WSEI (youtube.com)

Problem odwrotny — dr hab. inż. Rymarczyk Tomasz, prof. Lubelskiej Akademii WSEI (youtube.com)

Carport fotowoltaiczny — dr inż. Małek Arkadiusz (youtube.com)

Nowe rozwiązania techniczne, organizacyjne i informatyczne w transporcie
Współczesne trendy technologiczne w informatycznych systemach złożonych
Badanie, analiza i ocena uwarunkowań techniczno-technologicznych i organizacyjnych transportu intermodalnego na rynku usług przewozów towarowych
Tomographic imaging in environmental, industrial and medical applications
Selected research issues of car diagnostics
Wybór marszruty przewozu w transporcie kolejowym
Logistyka transportowa w przykładach i zadaniach
Przykładowe schematy obliczeniowe w badaniach operacyjnych
Język C++ w przykładach wydanie II poprawione i uzupełnione
Język C w przykładach
Transport intermodalny. Technologia i organizacja
Wybrane modele i algorytmy zarządzania strugami wagonów towarowych
D. Pieniak: „Inżynieria transportu” (2022 r.)

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk oraz dr Przemysław Adamkiewicz są współautorami patentów

Patent na wynalazek: Statyw do mocowania elektrod
Pracownicy Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii: dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk oraz dr Przemysław Adamkiewicz są współautorami patentu- Statyw do mocowania elektrod (Nr patentu 238455) Zastosowanie patentu: Wyznaczenia poziomu zawilgocenia budynków są istotnym elementem kondycjonowania zwłaszcza budowli historycznych. Zdecydowana większość obiektów o ścianach murowanych z cegły ceramicznej, wybudowanych na terenach dzisiejszej Polski i Europy do 1945 roku w ogóle nie posiada lub ma nieskuteczne izolacje przeciwwilgociowe. Większość tego typu budowli jest pod ochroną konserwatora zabytków, dlatego ocena stanu zawilgocenia może jedynie następować metodami nieniszczącymi. Metody Elektrycznej Tomografii Hybrydowej umożliwiają uzyskanie obrazu przestrzennej koncentracji wilgoci w zamkniętych przestrzeniach. Istotnym elementem systemu pomiarowego jest system mocowania elektrod pomiarowych w elektrycznej tomografii impedancyjnej. Element ten w zasadniczy sposób wpływa, na jakość otrzymywanych wyników.   Patent na wynalazek: Uchwyt do mocowania elektrod pomiarowych w badaniach stopnia zawilgocenia murów Pracownicy Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii: dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk oraz dr Przemysław Adamkiewicz są autorami patentu- Uchwyt do mocowania elektrod pomiarowych w badaniach stopnia zawilgocenia murów (Nr patentu 239542) Przedmiotem wynalazku jest uchwyt do mocowania elektrod pomiarowych w badaniu stopnia zawilgocenia murów składający się z płyty mocującej, w której środkowej części znajduje się otwór o przekroju okrągłym ze znajdującą się w nim tuleją z kołnierzem, której kołnierz przylega do wewnętrznej części korpusu w kształcie tulei stopniowanej. Pomiędzy płytą mocującą a korpusem znajduje się elastyczny pierścień. Z drugiej strony na powierzchni korpusu znajduje się płytka z gniazdem przyłączeniowym. Charakteryzuje się on tym, że na powierzchni płyty znajduje się tuleja wykonany z gąbki.   Patent na wynalazek: Układ i sposób pomiaru elektrycznej aktywności klatki piersiowej Pracownicy Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii: dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk oraz dr Przemysław Adamkiewicz są współautorami patentu - Układ i sposób pomiaru elektrycznej aktywności klatki piersiowej (Nr patentu 239559) Przedmiotem zgłoszenia jest układ i sposób pomiaru elektrycznej aktywności klatki piersiowej z wykorzystaniem map potencjałów węzłowych.   Patent na wynalazek: Wielokanałowa karta pomiarowa do pomiaru wartości impedancji w systemie pomiaru zawilgocenia murów. Pracownicy Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii: dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk oraz dr Przemysław Adamkiewicz są współautorami patentu- Wielokanałowa karta pomiarowa do pomiaru wartości impedancji w systemie pomiaru zawilgocenia murów (Nr patentu 238954) Przedmiotem wynalazku jest wielokanałowa karta pomiarowa do pomiaru wartości impedancji w systemie pomiaru zawilgocenia murów podłączana do elektrod pomiarowych, która posiada klucz sprzętowy, wzmacniacz analogowy PGA z filtrem, układy formowania, przetwornik analogowo cyfrowy, kontroler FPGA. Charakteryzuje się ona tym, że kartę pomiarową stanowi klucz sprzętowy (1), posiadający wejścia na elektrody pomiarowe (2a, 2b, 2c, 2d) oraz wyjścia podłączone do programowalnych wzmacniaczy analogowych PGA z filtrem (3a, 3b, 3c, 3d), a także wyjścia podłączone do układów formatowania (4a, 4b, 4c, 4d). Wzmacniacze analogowe PGA z filtrem (3a, 3b, 3c, 3d) oraz układy formatowania (4a, 4b, 4c, 4d) podłączone są równolegle do wejść przetwornika analogowo cyfrowego (5), który podłączony jest do bezpośrednio programowalnej macierzy bramek FPGA (6)

WSEI ze wzorem użytkowym

Otrzymaliśmy Decyzję z Urzędu Patentowego o udzieleniu Prawa Ochronnego na wzór użytkowy
pt.: Urządzenie indukcyjne do prowadnic dźwigowych autorstwa dr. inż. Pawła Lonkwica

Prowadnice dźwigowe podczas okresu eksploatacji są narażane na działanie chwytaczy. Miejsca, w których zadziałały chwytacze są czyszczone w sposób mechaniczny zmniejszając ich pole przekroju. Po zakończeniu okresu eksploatacji i zakwalifikowaniu urządzenia dźwigowego do wymiany, powstaje pytanie:

Czy prowadnice nadają się do dalszego użytku czy też nie? Odpowiedź można uzyskać poprzez ocenę stanu technicznego z użyciem proponowanego urządzenia.

Urządzenie indukcyjne nakłada się na część roboczą prowadnicy. Dzięki zastosowaniu czujnika indukcyjnego w urządzeniu, jesteśmy w stanie analizować rozkład pola magnetycznego. Prowadnica w miejscu nienaruszonym posiada pole magnetyczne o wartości wyjściowej. Przesuwając urządzenie indukcyjne po prowadnicy zapisujemy w komputerze wartości definiujące rozkład pola magnetycznego. Po przejechaniu przez naruszoną część powierzchni prowadnicy (po czyszczeniu mechanicznym), w komputerze pojawią się wartości odbiegające od wartości wyjściowych. Ustalenie wartości brzegowych określających przydatność prowadnicy do dalszej eksploatacji lub nie będzie kluczowa.

Zastosowanie takiego urządzenia może przyczynić się do obniżenia kosztów wymiany urządzenia dźwigowego poprzez zmniejszenie kosztów związanych z wymianą prowadnic dźwigowych. Zastosowanie wkładek o różnej szerokości spowoduje, że istnieje możliwość oceny prowadnic zarówno kabinowych jak i przeciwwagi, a także prowadnic w dźwigu ciernym lub hydraulicznym.

Urządzenie zostało docenione przez gremium międzynarodowe otrzymując I nagrodę

WSEI otrzymała Patent na wynalazek

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie otrzymała patent na wynalazek pt. „Urządzenie i sposób badania trwałości materiałów, zwłaszcza biomateriałów stomatologicznych.”

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej przyznał Dokument Patentowy wynalazkowi stworzonemu przez wykładowców WSEI, Pana mgr inż. Kamila Pasierbiewicza i Pana dr hab. inż. Daniela Pieniaka.

Wynalazek to urządzenie mające na celu badanie trwałości materiałów sposobami mechanicznymi poprzez zmienny docisk i zmianę położenia przeciwpróbki. Obciążenia mechaniczne są wykonywane równolegle z kondycjonowaniem, które odwzorowuje czynniki środowiska fizjologicznego tzn. odwzorowuje ruch zębów i zmienne warunki temperaturowe panujące w jamie ustnej. Urządzenie i sposób badania znajdują swoje zastosowanie przede wszystkim dla badania trwałości biomateriałów stomatologicznych.

Na co dzień inżynierowie są wykładowcami WSEI na Wydziale Transportu i Informatyki. Prace nad wynalazkiem trwały kilkanaście miesięcy, dlatego tym bardziej cieszymy się z sukcesu naszych wykładowców. Serdecznie gratulujemy i czekamy na kolejne wynalazki naszych naukowców.

Wyróżnienie dla dr. hab. inż. Piotra Lesiaka

Stowarzyszenie Elektryków Polskich, oddział w Radomiu, obchodziło w piątek 22 października 2021 roku, swoje 100-lecie.

Z tej okazji pracownik Wydziału Transportu i Informatyki WSEI w Lublinie, dr hab. inż. Piotr Lesiak, został wyróżniony Złotą Odznaką Honorową SEP, którą otrzymał z rąk Prezesa SEP doktora inż. Piotra Szymczaka. Odznaczony należy do tego stowarzyszenia od czasów studenckich na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej, gdzie Jego praca dyplomowa została wyróżniona przez SEP. Jest też rzeczoznawcą SEP i jej aktywnym członkiem. Serdecznie gratulujemy.

Naukowcy z WSEI w gronie 2% najlepszych uczonych na świecie

W prestiżowym gronie 2% najlepszych naukowców na świecie znalazło się dwóch pracowników Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie:
  • Prof. WSEI dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk
  • Prof. dr hab. inż. Jan Sikora
Lista TOP 2% jest  to prestiżowy ranking najbardziej wpływowych ludzi nauki na świecie. Zawiera nazwiska badaczy, których publikacje są najczęściej cytowane przez innych autorów z określonych z ich dyscyplin i subdyscyplin. Zestawienia zostało przygotowane przez Uniwersytet Stanforda we współpracy z wydawnictwem Elsevier i przedsiębiorstwem SciTech Strategies. https://data.mendeley.com/datasets/btchxktzyw/2

Dr inż. Józef Stokłosa nagrodzony za publikację w czasopiśmie o zasięgu miedzynarodowym.

Monografia „Selected research issues of car diagnostics” Innovatio Press 2017 autorstwa Bronislav Sarkan, Józef Stokłosa, Ondrej Stopka, otrzymała wyróżnienie Uniwersytetu w Zilinie oraz Instytutu Technologii i Biznesu w Czeskich Budziejowicach. Nagrodzona monografia przedstawia problematykę badań diagnostycznych w obszarze eksploatacji pojazdów samochodowych. Opisuje liczne metody i narzędzia do oceny stanu technicznego pojazdów. Praca może być przydatna pracowników stacji diagnostycznych, a także studentom kierunków transport oraz budowa i eksploatacja pojazdów.